lördag 28 mars 2009

Man KAN köpa sig lycklig!

Jag är som ett litet barn på julafton fortfarande efter gårdagens inköp som kommer göra min fotografering lite enklare. Men det har varit en ganska trist upplevelse framtill gårdagen: 5 dagars leveranstid blev plötligt till 5 veckor och när de hade gått så ville mannen i luren lägga på ytterligare 4...

Jag var tyst i säkert en hel minut när jag fick beskedet.

Den stackars mannen i andra änden måste ha undrat om jag lagt på luren men hade jag öppnat munnen innan hade jag sagt något elakt. Jag har visserligen lite högre  krav än genomsnittet eftersom jag själv jobbar med service och visst, ibland går det galet med leveranser men vad sjutton, nog håller man väl koll på de beställningar man gjort så de kommer i utlovad tid och om de av olika anledningar INTE gör det så ringer man och meddelar. Framför allt ska aldrig kunden behöva känna känna att den är besvärlig som ringer och den ska definitivt inte bemötas med en suck vilket hade hänt flera gånger innan.

Föregående telefonsamtal lät så här:

-Skulle du kunna kolla upp leveranstiden på den?

-Mmm, (tvekande svar)

-Och återkomma till mig? (Eftersom jag själv har varit tvungen att ringa för att få mitt besked gången tidigare då de glömt att ringa upp.)

-Nja, vi är väldigt kort om folk i dag...

-Ok, men du kanske kan ringa mig i morgon då?

-Jaa? (Tveksamt igen men dock ett positivt svar men fick verkligen höra att jag var otroligt jobbig som ställde "sådana krav.")

Samtalet avslutades och dagarna gick tills tålamodet tillslut rann ut och jag ringde själv igen en vecka senare.

Tack och lov svarade rätt person i telefonen den sista gången och han lyckade lösa det förra personen omöjligen kunde göra: ordna fram en annan likvärdig produkt och det samma dag. Jag är lika nöjd med mitt inköp som med att han med ett leende fixade problemet för mig.

Inga kommentarer: